S klikom na ''nedeljo'' se Vam odpre dosto do rednih nedeljskih oznanil.

32. navadna nedelja - 11. november 2012



Primer bolnice Englarove, ki je 17 let živela v vegetativnem stanju

Kakšno stališče imate v primeru bolnice Englarove, ki je 17 let živela v vegetativnem stanju? Recimo, da je vaše stališče, da to kar se je zgodilo ni prav. Vendar mi poskušajte pojasniti, kaj naj bi v konkretnem primeru storili strokovnjaki medicine in etike. Ali naj bi čakali še nadaljnjih, mogoče, 17 let? Treba je pomisliti tudi na družino pokojnice. Seveda sem proti evtanaziji, vendar me ta primer bega. Hvala za odgovor.

Brez dvoma gre tukaj za zelo kočljivo in zapleteno zadevo, ki je razburkala evropsko javnost. Zlasti so k temu pripomogli tudi mediji, ki so ustvarili konflikt med družino pokojne in Svetim sedežem. Bojim se, da ta primer ni edini tovrstni primer, ki se je v zadnjem času zgodil. Je pa gotovo najbolj odmeven.
    Osnovno pravilo je, da je človeško življenje sveto in nedotakljivo, in to od spočetja do naravne smrti. Kdor se proti svetosti življenja prekrši, ne greši proti Cerkvi ali Cerkvenim zapovedim, ampak proti zakonom narave, nad katerimi pa nima nobene oblasti ne Cerkvena in ne civilna avtoriteta.
    Kaj je evtanazija? Evtanazija pomeni ''dobro smrt'' ali smrt ''brez trpljeja'', ki jo zdravnik lahko načrtuje. Pomeni tudi opustitev dejanj pomoči, ki ima za posledico bolnikovo smrt. Pomeni pa tudi samomor na željo bolnika; ''samomor z asistenco''. Ideja evtanazije izvira iz mišljenja, da ima človek popolno oblast nad življenjem, in je bližnjica, ki onemogoča normalen in naraven proces človekovega umiranja. Ravno tako evtanazija pušča za seboj nešteta neodgovorjena vprašanja, kot so, na primer: Katera so merila za odločitev, da nekomu lahko postrežejo s takšno smrtjo? Kako lahko oblast kontrolira število tovrstnih dejanj? Kdo je tisti, ki se lahko odloči za smrt z evtanazijo: zdravnik, sorodniki, prijatelji, družba...? Kdo lahko zagotovi, da bo evtanazija v resnici rešila določene probleme in ne povzročila novih?
   Če se vrnem k primeru, o katerem sprašujete. Šlo je za pravo dejanje evtanazije, saj je bila opuščena oskrba bolnice s hrano in vodo. Gotovo je s tem dejanjem odvzet velik križ trpljenja in preizkušnje za njeno družino, vendar pa nas Jezus uči, da se odrešujemo ravno s prenašanjem križa. Gotovo brez človeške pomoči ne bi preživela nesreče, toda če so se takrat odločili, da ji  življenje ohranijo, zakaj to isto življenje danes nima več nobene vrednosti? Ali bi svojci, zdravniki in javno mneneje... bilo enakega mišljenja, če bi bila pri zavesti in bi bila težak invalid, prizadeta, iznakažena... V teh primerih bi trpela, v komi verjetno ni? Ali bi  tudi  v teh primerih razmišljali o evtanaziji? Veliko vprašanj bi si lahko zastavili, vendar brez dokončnega odgovora. Bog je tisti, ki bo sodil.
   Mislim pa, da sveti oče in z njim vred vse Cerkveno učiteljstvo trepeta pred strahom, da se bo ta ideologija, oblasti nad življenjem, razširila do te meje, da bodo mnoge ''odrešili trpljenja'' tudi če so morda samo nepokretni in dementni. Morda bodo na ta način začeli ''reševati'' tudi težje duševno in telesno prizadete ljudi. Morda bo na ta način našel ''svoj mir'' tudi kakšen kontroverzen politik, ki s svojimi odločitvami, morda škoduje družbi...
   Tukaj se lahko v mislih vrnemo v prvi raj. V pripovedi je Bog dal prvima človekoma veliko oblasti, praktično vse jima je podvrgel. Omejil ju je le pri spoznanju in življenju (drevo spoznanja in življenja). Ko sta posegla po prvem, jima je raj odvzel, da morda ne bi posegal po drugem. Danes posegamo tudi po drugem. Mnogo je odprtih bojišč, kjer življenje nima vrednosti. Mnogo je svetovnih prestolnic, kjer se je nevarno potikati naokoli. Pazimo, da ne bodo postale tudi bolnišnice prepogosto kraji, kjer se bo bolj sodilo med življenjem in smrtjo po kriteriju storinosti, uspešnosti, privlačnosti, usmeritve... kot pa reševalo in ohranjalo človeška življenja.


« nazaj

koledar

  • - 08.10.2017 Sveta birma

obvestila

  • - 11.09.2017 Srečanje bralcev Božje besede
  • - 13.09.2017 Fatimska pobožnost
  • - 13.09.2017 Seja Karitas






Želim se odjaviti »